Deze man is 78, bodybuilder én veganist

Maak kennis met Jim Morris, veganist en voormalig bodybuildingkampioen.

Morris is 78 en eet sinds jaar en dag geen vlees, vis, eieren, zuivelproducten of zelfs honing. Hier poseert hij als ‘De Denker’ van Rodin en toont zo hoe fit hij als veganist is voor een nieuwe campagne van dierenrechtenorganisatie PETA.

Nog altijd menen heel wat mensen dat een veganistisch dieet niet gezond kan zijn, en dat misverstand willen Morris en PETA uit de wereld helpen.

“De eiwitten in dierlijke producten zitten vol vet, chemische troep en andere stoffen die schadelijk zijn”, stelt Morris. “Toen ik nog competitie deed als bodybuilder, at ik al die producten en had ik heel wat darmproblemen. Ik weet heel zeker dat ik niet in deze conditie zou zijn mocht ik zo zijn blijven eten”.

Morris, die een tijdlang de lijfwacht van Elton John was, werd op zijn vijftigste vegetariër en vijftien jaar later veganist. In 1996, hij was toen 61, sloot hij zijn bodybuilderscarrière af met een titel in de categorie van 60-plussers.

Lees meer

Leave a comment